.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پايان برداشت انار در شهرستان ساري

شمال نیوز: با اتمام برداشت انار از باغات انار شرکت تعاونی گل انار صاحبی شهرستان ساری کار برداشت انار از باغات این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش شمال نیوز، شروع تحقیقات انار برای احداث باغ انار شرکت تعاونی گل انار صاحبی از سال 1386 شروع و پس از بحث و بررسی  حدود 33 گونه انار از مراکز تحقیقاتی انار در ساوه و خراسان مورد استفاده قرار گرفت و اولین کشت انار نیز در تیرماه سال 89 در این باغ انجام پذیرفت.

طهمورث قاسم نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه در حال حاضر در روستای صاحبی حدود 5 هکتار باغ انار احداث شد، از انجام مطالعات در خصوص فاکتورهایی از قبیل رنگ، طعم، مزه، درجه پریکس و دانه بندی خبر داد و تصریح نمود: رقم های برتر پایش شده بعلاوه رقم دیگری بنام گل انار جهت مصارف دارویی و آرایشی و پرورش زنبور عسل جهت گرده افشانی نیز در باغ فوق مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: این شرکت با خرید دستگاه فرآوری میوه انار فعالیت صنایع تبدیلی خود را آغاز نموده است.

آغاز کشت گندم آبی در اراضی زراعی شهرستان نکا

کشت گندم آبی در سالجاری در اراضی زراعی شهرستان نکا آغاز گردید.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن سلیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق، از شروع کشت گندم آبی در مناطق دشت این شهرستان خبر داد و پیش بینی نمود در سالجاری بیش از 5500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان نکا به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کند.

او با بیان اینکه در این خصوص با انعقاد قرارداد، بذور گندم اصلاح شده و انواع کودهای شیمیایی در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار داده می شود، به کشاورزان توصیه نمود: در فرصت مناسب نسبت به کاشت گندم اقدام نمایند و از بذور اصلاح شده و مخصوص مناطق دشت نظیر رقم میلان، دریا، مروارید و N8019 استفاده کنند و قبل از کاشت نیز نسبت به ضد عفونی بذر گندم با استفاده از قارچ کش مناسب اقدام گردد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.802 seconds.